Հայոց լեզու, գրականություն

Լրաքաղ․ ՏՏ ոլորտում հավասար պայմաններ պետք է ստեղծվեն բոլորի համար.


Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտում հավասար պայմաններ պետք է ստեղծվեն նոր եկող արտասահմանյան ընկերությունների, Հայաստանում արդեն իսկ գործող օտարերկրյա ընկերությունների եւ տեղական ընկերությունների համար։ Սինոփսիս Արմենիա» ընկերության տնօրեն Հովիկ Մուսայելյանը՝ խոսելով «Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտին ՀՀ պետական աջակցության մասին» օրենքում փոփոխությունների նախագծի մասին, որով առաջարկվում է հարկային արտոնություններ տրամադրել ՏՏ ոլորտի օտարերկրյա ընկերություններին։


«Ես այս թեմայով ՀՀ տրանսպորտի, կապի եւ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարար  Հակոբ Արշակյան ասում է՝ որպեսզի խթանենք օտարերկրյա կապիտալի ներհոսքը Հայաստան տարբեր բրենդային ընկերությունների գալով, այդ արտոնությունները տալը կարող է լուրջ խթան հանդիսանալ»։



Ամբողջական նյութը դիտեք այստեղ-https://news.am/arm/news/506434.html


   Էդուարդ Տեր-Ղազարյան

Էդուարդ Տեր-Ղազարյանը ինձ համար իսկական բացահայտում էր։ Ինձ շատ դուր եկան իր միքրոկանդակները։ Կարծես ամեն միկրոքանդակում կյանքից մեկ դրվագ պատկերված լինի։  Իմացա այն,որ Էդուարդ Տեր Ղազարյանը բազմակողմանի զարգացած մարդ է եղել, նա զբաղվել է երաժշտությամբ, արվեստով, շատ տեսակների զենքեր պատրաստել, և այլն։ Եվ կասեմ այն, որ դիտելով իր միկրոքանդակները հիանում էի նրանց գեղեցկությամբ։                        


Վիգեն Ավետիս

Այսօր ծանոթացանք Վիգեն Ավետիսին։ Վիգեն Ավետիսը ծնվել է հունվարի 25-ին 1968թ.։ Հայ քանդակագործ է։ Կրթություն է ստացել Երևանի պետական գեղարվեստաթատերական ինստիտուտում այնուհետև՝ 1995-1997 թթ. ուսումը շարունակել է Լեհաստանի Պոզնան քաղաքում, իսկ 1998-2005 թթ.` Իտալիայի Ֆլորենցիա քաղաքների գեղարվեստի ակադեմիաներում։ 1998 թվականից բնակվել ստեղծագործել է Ֆլորենցիայում։2002 թ. արժանացել է Իտալիայի Նովարա քաղաքի
կենտրոնական շատրվանի նախագծի համար մրցույթի 1-ին մրցանակի։2008 թ. «Ծովինար» արձանախմբի իրականացման կապակցությամբ արժանացել է Արաբկիր համայնքի պատվավոր քաղաքացու կոչման։Իր ստեղծագործություններից ինձ ամենաշատը դուր եկավ՝ <<Սասնա ծռեր, Ծովինարը Սանասարի և Բաղդասարի հետ>> ստեղծագործությունը, տեղադրվել է 2008թ․։ 

Թարգմանություն
Современная притча
Молодого, недавно назначенного менеджера компании IBM руководство вызвало на ковёр. Ещё бы! Он совершил сделку, на которой фирма потеряла 10 миллионов долларов. Когда сотрудник понял свою ошибку, было уже поздно, деньги уплыли.
Зайдя в кабинет и чувствуя свою вину, он, не ожидая того, что ему скажут, произнёс:
— Я понимаю, что вы вправе меня уволить, и, признавая свою вину, принимаю ваше решение.
— Уволить? — произнёс руководитель. — Мы только что потратили 10 миллионов на ваше обучение и не вправе разбрасываться такими ценными кадрами. Идите работать!
Источник: https://pritchi.ru/id_1679

IBM ընկերության ղեկավարությունը պատասխանատվության էր կանչել վերջերս նշանակված երիտասարդ մենեջերի: Նա գործարք էր կնքել, որի պատճառով ֆիրման կորցրել էր տասը միլիոն դոլար: Երբ աշխատակիցը հասկացավ իր սխալը, արդեն ուշ էր՝ փողերը կորել էին: Մտնելով աշխատասենյակ, և զգալով իր սխալը, նա, չսպասելով, թե ինչ կասեն իրեն, ասաց.
-Ես հասկանում եմ, որ դուք իրավունք ունեք հեռացնելու ինձ, և, խոստովանելով իմ սխալը, ընդունում եմ ձեր որոշումը: 
-Հեռացնե՞լ - ասաց ղեկավարը.- Մենք հենց նոր ձեր ուսման վրա տասը միլիոն ծախսեցինք, և իրավունք չունենք այդպիսի թանկարժեք կադրերին բաց թողնել: Գնացեք աշխատելո՛ւ: 

Բացահայտիչը մյուս անդամներից չի անջատվում, եթե․
Բացահայտիչը սեռական, տրական հոլովով է։
Եթե բացահատիչը ավարտվում է կապով։ Մասին, հետ
Եթե բացահայտիչից անմիջապես հետո օժանդակ բայ է գալիս։
Եթե անմիջաբես հետո գալիս է էլ վերաբերականը։

  1. Կետադրիր տրված նախադասությունները.
  • Ահա երևաց քաղաքի հայրը՝ քաղաքագլուխ Մաթևոս բեյը։
  • Ո՞ւր էիր երեկ՝ ամբողջ օրը։
  • Դիմացը՝ փողոցում, էլեկտրական քոշոր լամպն է։
  • Ձորում՝ Բասուտա գետի մյուս ափին, թառել են մի քանի տներ։
  • Ես ու որսորդ Անտոնը հենց հաջորդ կիրակի՝ առավոտ կանուխ, բռնեցինք անտառի ճանապարհը։
  • Ընդարձակ սենյակը իր տիրոջ՝ քեռի Դավոյին մասին շատ բան էր ասում։
  • Ինքը՝ հայաստանցի Ավետիսն էլ չէր պատմում ընդհանուր հավաքից։
  • Շներից մեկը ցերեկով գողացել էր դուրսը՝ տակառի մեջ թրջոց դրած կաշին։
  • Մուխանը, քրտինքը սրբելով, տիրուհուց՝ տիկին Վարսենիկից հետո գովում է իր ապրանքը։
  • Իբրև զորականի՝ Վարդանին ժողովուրդը սիրում էր։
Կետադրիր տրված նախադասությունները։
  • Հեծվորը Կոստան աղան էր՝ սպիտաիկ ձիու վրա։
  • Վեց շուն ուներ՝ մեկը մյուսից կատաղի։
  • Որմնախորշի գրադարակից նրան էին նայում մատյանները՝ փղոսկրյա կազմով, ոսկեզօծ ու ակնազարդ։
  • Հեծյալները՝ կիսամերկ կմաղքացած, օրորվում էին թամբի վրա։
  • Նա գեղեցիկ մի այր էր՝ թախծալի աչքերով։
  • Լաստախելի մոտ, ղեկաթիակը բռնած, կանգնել էր մի ջլուտ տղամարդ՝ մոտ հիսուն տարեկան։
  • Քարաժայռերից մեկի կատարին, կա մի հինավուրց մենաստան՝ բնական պարիսպներով գոտևորված։
  • Շրջադարձի վրա, երևացին ծիրանագույն հանդերձներով պատանիները՝ հուժկու մարմիններով։
  • Պճնասեր կանայք, հագնված՝ ամենավերջին նորածևությամբ, սեթևեթում էին։
  • Սոֆիևկան քաղաքամերձ մի չնաշխարհիկ արվարձան էր՝ գողտրիկ դղյակով։


***
Եւ լուեալ Արտաշիսի զայսպիսի իմաստութեան բանս` գնաց  յեզր գետոյն. Եւ տեսեալ զկոյսն գեղեցիկ, եւ լուեալ ի նմանէ բանս իմաստութեան` ցանկացաւ կուսին: Եւ կոչեցեալ զդայեակն իւր զՍմբատ` յայտնէ նմա զկամս սրտի իւրոյ, առնուլ զօրիորդն Ալանաց ի կնութիւն իւր, եւ դաշինս եւ ուխտս հաստատել ընդ ազգի քաջացն, եւ զպատանին արձակել ի խաղաղութիւն: Եւ հաճոյ թուեցեալ Սմբատայ, յղէ առ արքայն Ալանաց` տալ զտիկին օրիորդն Ալանաց զՍաթենիկ ի կնութիւն Արտաշիսի: Եւ ասէ արքայն Ալանաց.
Եւ ուստի՞ տացէ քաջն Արտաշէս
Հազարս ի հազարաց եւ բիւրս ի բիւրուց
Ընդ քաջազգւոյ կոյս օրիորդիս ալանաց:

Կարդա այսպես.
զկամս - ըզկամըս
զտիկին - ըզտիկին
զՍմբատ - ըզՍմբատ
զՍաթենիկ - ըզՍաթենիկ
լուեալ - լվյալ
իմաստութեան - իմաստության
տեսեալ - տեսյալ
կոչեցեալ - կոչեցյալ
զդայեակն - ըզդայյակն
թուեցեալ - թվեցյալ
յեզր - հեզր
յայտնէ - հայտնե
յղէ - հղե
գետոյն - գետույն
զկոյսն - ըզկույսըն
բիւրս - բյուրս
բիւրուց - բյուրուց
ի կնութիւն - ի կնություն
ի խաղաղութիւն - ի խաղաղություն
իւր - յուր
իւրոյ - յուրո
քաջազգւոյ - քաջազգվո

Բառարան
ուստի՞ - որտեղի՞ց
տացէ - տա, կտա, պիտի տա, տալու է (ո՞րը կընտրես այս նախադասությունը փոխադրելիս)
ի բիւրուց - բյուրերից (տասը հազարներից)

ընդ քաջազգւոյ կույս օրիորդիս ալանաց - ալանաց քաջազգի կույս օրիորդի փոխարեն


09.13.2018












  1. Նախորդ դասի կետադրական առաջադրանքի վերլուծություն։
  2. Լրացրու տառերը և կետադրիր։
10-րդին
Վարդանը սփրթնեց աչքերը շողացին մռայլ մի ցոլքով և նա վերջին հայացքով մի ակնթարթում կտրեց զորագնդերը։ Նայեց նրանց, որոնք գնում էին դեպի սխրագործություն, որ չունի մահի երկյուղ։ Ահռելի ուժ իր թիկունքում զգաց ու վճռեց կռվել մինչև վերջին շունչը։

Շիփ-շիտակ զարկեց գետի մեջ՝ ուղիղ մատյան գնդի վրա։ Հայկական այրուձիի զորագնդերը մխրճվեցին պարսիկների մեջ. սկսվեց մի ահավոր նախճիր։ Մատյան գունդը ըն-րկեց և սկսեց հետ-հետ շրջվել՝ իրեն քաշելով պատառոտված ու շփոթված թևերը։ Վարդանը մի ակնթարթ տատանվեց, բայց իսկույն ևեթ մխրճվեց աջ թևը Սպթնյաց ուղտադրուժ զորագնդերի մեջ, որոնք չկարողանալով անդրադարձնել այդ հուծկու հարվածը, ժամանակ չունեցան սթափվելու։ Մոլեգնել սկսեց ռամկական կռիվը այդ անարվեստ, բայց ոհելից կռիվը։ Թվում էր վրիժառու դարերի կուտակված զայրույթն էր պոռթկում բռնակալների դեմ։
3. Հաշվիր, թե բարդ նախադասությունների կազմում քանի բաղադրիչ նախադասություն կա։ Որոշիր՝ ինչ հարաբերությունների մեջ են այդ բաղադրիչ նախադասությունները (համադասական, թե ստորադասական)։
4. Ուղղակի մեջբերվող խոսքը դարձրու անուղղակի։
9-եր
1. Սուրենն ասաց ինձ, որ չի առարկում, և այդ մասին հայտնեմ եղբորս:
2. Նա ասաց հորը, որ ինքը տանը կմնա մինչև նա աշխատանքից գա:
3. Սմբատը հարցրեց հյուրին, թե երբ է վերադարձել, և ինչ պետք է անել իրեն օգնելու համար:
4. Դու այն ժամանակ ինձ ասացիր, ինչքան էլ փորձեն քեզ վրա ճնշում գործադրեն, դու խիղճդ երբեք չես կորցնի:
5. Ոստիկանն ասաց, որ դու քո գործն արդել ավարտել ես, և հիմա ինձ պիտի օգնես:
6. Դու, տեսնելով նորեկի վերաբերմունքը իմ ու քո նկատմամբ,  զայրացած ասացիր նրան, որ վերցնի իրերը, հեռանա այստեղից ու այլևս չփորձի մեզ անհանգստացնել: 
7. Տանտերն ասաց Սուրենին, այսօրվա ձեր վարմունքն ու ձևերը միանգամայն ազնվականի են, և դրանք զարմացնում են ինձ և իմ հյուրերին:

09.07. 2018






  1. Լրացրու բաց թողած տառերը և կետադրիր.
16

Դեռ ավտոբուս չնստած՝ հիշեցի, որ Գեղարդի ճանապարհին՝ Ողջաբերդի մոտ է Չարենցի կամարը: Երբ այդ մասին հարցրի վարորդին, նրա վառվռուն աչքերը փայլեցին, ու նա զարմացավ, որ Չարենցին գիտեմ: Ասացի, որ Ուկրաինայում վաղուց հայտնի են նրա բանաստեղծությունները:






Երբ ավտոբուսը կանգնեց, որձաքարե սանդուղքներով բլուրն ի վեր լռելյայն բարձրացանք դեպի քարե վարդագույն կամարը, և մեր աչքերի առջև բացվեց մի վեհաշուք, ապշեցուցիչ տեսարան. աստվածաշնչյան լեռը` ձյունաճերմակ Արարատը հպարտորեն վեր էր խոյացել` արևով ոսկևորված գագաթը ամպերի մշուշաքողի մեջ: Հափշտակված այդ անօրինակ գեղեցկությամբ՝ ակընդետ նայում էի: Թափանցիկ մշուշի մեջ փռվել էր Արարատյան դաշտը, որտեղ առաջին մարդիկ տնկել են խաղողի որթը և վաղնջական ժամանակներից հողին սերմ հանձնել: 

09.06.2018 

Ընթերցանություն.
Վիլյամ Սարոյան. «Մեքսիկացին»
  • Ընթերցանության համար՝ 10 րոպե
  • Քննարկում՝ յուրաքանչյուրին՝ 3-5 րոպե
  1. Ընտրել տեսակետներից մեկը և այն պաշտպանելու հիմքեր գտնել պատմվածքում.
  • Հորեղբայրը անխիղճ մարդ էր։
  • Հորեղբայրը սկզբից էլ գիտեր, որ մեքսիկացուն աշխատանք է տալու։
  • Տղան գիտեր, որ տորեղբայրը ընդունելու է մեքսիկացիներին։
  • Տղան չէր ուզում, որ հորեղբայրը մեքսիկացիներին ընդունի։
  • Մեքսիկացին աներես ու համառ, արժանապատվություն չունեցող մարդ էր։
  • Մեքսիկացին արժանապատիվ մարդ էր։
  • Մեքսիկացին լայնասիրտ մարդ էր։
2. Էսսե գրել՝ «Մեքսիկացին» պատմվածքի շուրջը։ Էսսեն պետք է պարունակի
  • Կարճ տեղեկություններ հեղինակի մասին
  • Գլխավոր խնդիրը՝ ինչի մասին է պատմվածքը
  • Հերոսներից յուրաքանչյուրի բնութագիրն ու նրանց ընդհանրությունը
  • Հեղինակի ասելիքը այս պատմվածքով
  • Քո կյանքից նմանատիպ մի դեպք։


Վիլյամ Սարոյան

Վիլյամ Սարոյանը ծնվել է 1908 թվականին, Ամերիկայի Միացյալ Նահանգներում: Գրողի ձևավորման մեջ մեծ դեր է խաղացել ինքնակրթությունը, ամերիկյան ու համաշխարհային գրականության ընթերցումը, հարազատ ժողովրդի հոգևոր մշակույթի, ավանդույթների, պատմության տարրերի ժառանգումը, հայկական շրջապատի ազգային ինքնատիպությունը։








Комментариев нет:

Отправить комментарий